Már egy ideje nem írtam a hazai közautózás fejlődéséről, pedig történt egy-két pozitív fejlemény. Más témával kapcsolatos kötelezettségeim miatt kissé elfordultam a témától, de azért igyekszem követni az eseményeket.
Tavaly ősszel jelent meg a Budapesti utakon egy új szereplő a GreenGo. Ez az egyirányú (free floating, állomás nélküli), elektromos autókat használó rendszer igazán trendi, és ügyfélbarát szolgáltatás látszatát kelti, és valószínűleg az is. Nekem még nem volt alkalmam kipróbálni, de ha megtörténik mindenképpen beszámolok róla ezen a blogon.
A hazai médiában elég sok szó volt erről az új közautó szolgáltatásról (pl.: itt, itt, és itt), ezért ezt most részletesen nem tárgyalom, viszont kevés szó esett a közautózás, mint mobilitás-szolgáltatás fontosságáról, illetve az élhetőbb városok kialakításában betöltött potenciális szerepéről mindamellett, hogy az e-mobilitás hazai fejlődésének is egy fontos mérföldkövét jelenti a GreenGo. Erről még fogok értekezni ezen a blogon.
Idén márciusban volt szerencsém meg is hallgatni a GreenGo ötletgazdáját Michaletzky Bálintot egy konferencián (az Eionet Hálózat eseménye volt, amely az EU környezetvédelmi hivatalának magyar képviselete). Bálint beszámolt róla, hogy a kezdeti tapasztalatok nagyon biztatók, és a felhasználók száma is folyamatosan emelkedik. A jövőbeni tervek a budapesti felhasználói zóna kiterjesztését, és az autóflotta több-százra való növelését is magába foglalták.
A szolgáltatás előmeneteléhez ez úton is sok sikert kívánok. Figyelemmel fogom kísérni a fejleményeket.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.