HTML

Közautózzunk!

Elérkezett az idő, hogy Budapesten (és az ország több városában) is elinduljon a közautózás. A közautó (vagy car sharing) már 16 európai országban jól működő közlekedési mód. Ennek a blognak a szerzője egy független, fenntartható közlekedéssel foglalkozó szakember. After being a successful and innovative mobility solution in all around Europe it is time to consider car sharing (and other means of shared mobility) a serious option in Hungary as well. This blog written by an independent mobility expert who aims to deliver up-to-date information on car sharing to the Hungarian audience. Kapcsolat/Contact: cs.mezei78@gmail.com 78[kukac/at]gmail.com t: +36 (20) 3625387

Friss topikok

Címkék

autómegosztás (1) autómosás (1) autózás (1) Auto Mobile (1) Avalon (8) avalon (4) Avalon Caresharing (1) Balázs Mór terv (1) BCG (1) BeeRides (1) bikesharing (1) BKK (6) BME (1) BMT (3) BMW (1) BuBi (3) Budapest (5) business carsharing (1) Car2Go (3) Car2Go Budapesten (1) Car2Go Hungary (1) Car2Go Magyarországon (1) caresharing (2) carpooling (1) carsharing (11) CarSharing (4) car sharing (17) CleenUp (1) cleenup.hu (1) creativeminds (1) Daimler (1) direkt közforgalmi autózás (1) DriveNow (2) Driwe now (1) e (1) Ebi (1) elektro-mobilitás (1) Európai Bizottság (1) Flightcar (1) Fortum (1) Getaround (1) GreenGo (4) Hebi (1) infopark (1) innoworld (1) Introblog (1) ITS (1) JÁT (1) Jedlik Ányos Terv (1) JoeCar (1) K+F (1) Kandi Technologies Group (1) Karotta (1) Kerekasztal (1) kína (1) kossuth rádió (1) közautó (26) közautózás (3) közautó kezdőknek (1) közbringa (2) közforgalmi (1) közlekedés (1) közlekedési viselkedés (1) közösségi autó (2) közösségi autóbérlő rendszer (1) közösségi utazás (1) kutatás (1) Lyft (1) megosztott autó (1) mercedes (1) modal split (1) MOL Limo (8) Nemzeti Közlekedési Napok (1) opel (1) országjelentés (1) Oszkár (1) Oszkár telekocsi (1) P2P (1) P2P car sharing (2) person-to-person carsharing (1) Publicare (1) Robert Bosch Kft. (1) SEiSMiC (1) Shared Mobility (1) shared mobility (1) share now (1) Sharingcar (1) sharingcar.hu (1) Sidecar (1) Stadtflitzer (1) tanulmány (1) Tapazz (1) telekocsi (2) uber (1) Uber (1) utazási szokások (1) vállalati carsharing (1) Vulog (1) weshare (1) we share (1) worldstreets (1) wundercar (1) Címkefelhő

2014.12.12. 10:04 Mezei Csaba

10 jó tanács a megosztáson alapuló közlekedési szolgáltatóknak, hogy sikeresek legyenek

Egy tanulmány szerint a „shared mobility” azaz a megosztáson alapuló közlekedési szolgáltatások jövője komoly lehetőségeket rejt. A közösségi gazdaság eme leginkább fejlődő szegmense több százmilliárd Eurós üzleti lehetőség világszerte, amelyből Magyarország is sokat profitálhat. A Roland Berger stratégiai tanácsadó cég tanulmányában tíz alapelvet soroltak fel, amelyek a közösségi utazást kínáló vállalkozások sikerességének kiindulópontjai lehetnek.

1/ Álmodj nagyot, aztán jöhet a profit is!

A tálcán kínálkozó üzleti lehetőséget a lehető leghamarabb ki kell használni, a vállalkozást pedig ambiciózus célok mentén elindítani, hiszen a versenytársak sem fognak sokáig várni tekintve, hogy a technológiák szinte mindenki számára elérhetőek. Mindemellett fontos, hogy a szolgáltatás elsődleges célja alapvetően az élhetőbb városi (és azok közötti) közlekedés kialakítása, nem pedig a profitszerzés.

2/ Fejleszd a szolgáltatást, csapj le a piaci igényre!

A shared mobility szolgáltatások földrajzi elterjedése, és lefedettsége kezdetben nem olyan fontos, viszont a szolgáltatás minősége (pl.: online applikációk, járművek), és olajozott működése annál inkább. Fontos a bizalom kiépítése is a kezdeti szakaszban.

3/ Építs bizalmon alapuló közösséget!

Az amerikai Lyft telekocsi szolgáltató például a sofőrök és az utasok közötti bizalomfejlesztési rituálét definiálta egyik általános céljaként. A bizalom kiépítésének három fontos területe van: reputáció kiépítése, megbízható ellenőrzési folyamat (pl.: felhasználók leellenőrzése), aktív és működő hálózat (pl.: közösségi média aktív használata, felhasználók értékelése).

logos.jpg

4/ Kommunikálj, integrálódj, és kapcsolódj más közlekedési módokkal!

Mindenki folyamatosan mozgásban van. Az emberek mobilitás igényének kielégítése sosem volt ennyire fontos. Az A-ból B-be való eljutást nem csak gyorsan, és olcsón akarják elvégezni, de széles mobilitási palettáról is szeretnének válogatni a felhasználók, hogy igényeiknek a legmegfelelőbb módon tudjanak utazni. Az egyes módok közötti váltást a lehető legjobban meg kell könnyíteni mind technikai (pl.: jegyvásárlás, helyfoglalás, jármű kiválasztás), mind intermodális szempontból (pl.: közlekedési csomópontokban elhelyezkedő közautó állomások, telekocsi találkozási pontok).

5/ Tanulmányozd a felhasználókat, majd tanulmányozd a felhasználókat még!

Fontos, hogy a szolgáltatók megértsék az ügyfeleik utazási céljait, és azoknak megfelelően finom-hangolják az ajánlataikat. Ezen kívül a szolgáltatást igénybevevők viselkedését is érdemes figyelni, mert az adatokból sok mindent ki lehet következtetni.

A szolgáltatók a legfontosabb funkciókra összpontosítsanak, a felhasználókat ne terheljék túl sok felméréssel, viszont legyen mindig elég alany a reprezentatív mintához. Teszteljenek és értékeljenek rendszeresen, a megbízható adatok alapján kialakult eredmények alapján pedig a lehető leghamarabb változtassanak.

6/ Egyszerű és kellemes szolgáltatás

Ez alapvetően három dolgot jelent:

- Könnyű regisztrálás, és használat: az elő-regisztráció legyen szuper-gyors, a részleteket később is be lehet gyűjteni,

- Jól átlátható keresés és foglalás funkciók: tarts egyensúlyt a részletes információ és a releváns információ között. Rejtett költségek elriasztják a felhasználókat – legyen egyértelmű, mi mennyibe kerül,

- Gyors, és a gyengébbek számára is érthető foglalási és számlázási rendszer: rövid, jól érthető instrukciók, kevés lépésből álló, lehetőleg automatizált folyamat.


7/ Építsd a saját ökoszisztémádat!

Az úttörő shared mobilty szolgáltatók sokszor egyedül próbálkoznak, de a magányos út sokszor kudarcra van ítélve. Fontos, hogy a kezdetektől legyen egyfajta partnerség-építés szakmai szervezetekkel, hatóságokkal, technológiai szolgáltatókkal, közlekedési vállalatokkal, stb.

8/ Lobbizz a hatóságoknál már az elejétől kezdve!

A PPP konstrukciókban létrejövő szolgáltatások (pl.: MOLBuBi) eleve nagyobb eséllyel indulnak, mert a motiváció megtalálható a döntéshozói oldalon is. Más esetben is igyekezni kell különféle támogatásokat szerezni legyen az PR-marketing segítség, szolgáltatói támogatás (pl.: közösségi közlekedéssel integrált okos-kártya), jogi szabályozási segítség, és nem utolsó sorban anyagi támogatás.

9/ Gondolkozz, cselekedj, és toborozz úgy, mint egy start-up!

Lendületes, agilis hozzáállás elengedhetetlen még akkor is, amikor a szolgáltató egyébként már nem számítana kezdő vállalkozásnak. Fontos, hogy az alkalmazottak küldetéstudata megmaradjon. Ez a hozzáállás nagy cégeknél nem mindig megy olyan jól a nagyméretű bürokratikus gépezet miatt, viszont KKV-knál igen.

10/ Lélegzetelállító kinézethez társuljon az „érzés” is!

Az innovatív start-up cégek lelkesedése ragadós. Az Uber mottója így szól: „it feels like magic” (varázslatos érzés). Nos, valóban különleges újítások mutatkoznak be manapság a városi közlekedésben, olyan újszerű, eddig sohasem tapasztalt dolgok, amelyek alapjaiban alakíthatják át nemcsak a közlekedési szokásokat, de az egész közlekedési rendszert is.

A megosztáson alapuló szolgáltatók sikerének kulcsa az

- Hogyan tudják újításukat (crowdsourcing, GPS alapú, valós idejű szolgáltatások, stb.) megfelelően becsomagolni, hogy az elég vonzó legyen (pofás weboldal, erős branding, hálózat stb.),

- Mennyire magas színvonalon képesek szolgáltatni (ügyfélbarát környezet, gyors ügyintézés, stb.), és

- Hogyan rejtik el a felhasználóbarát felület alatt a komplex rendszereiket, hogy az ne zavara a klienseket, hiszen ők csak A-ból B-be szeretnének eljutni olcsón, gyorsan, és kényelmesen.  

 

1 komment

Címkék: car sharing uber Oszkár Avalon Hebi BuBi shared mobility wundercar Ebi közösségi utazás


A bejegyzés trackback címe:

https://kozautozzunk.blog.hu/api/trackback/id/tr196977085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marci Szot 2015.05.10. 09:03:55

Kedves Blogger,

Nagyon érdekel a téma, szeretnék kapcsolatba lépni veled. Kérlek, keress meg a martonszot@gmail.com címen, vagy add meg az elérhetőséged.

Üdv,

Marci
süti beállítások módosítása