HTML

Közautózzunk!

Elérkezett az idő, hogy Budapesten (és az ország több városában) is elinduljon a közautózás. A közautó (vagy car sharing) már 16 európai országban jól működő közlekedési mód. Ennek a blognak a szerzője egy független, fenntartható közlekedéssel foglalkozó szakember. After being a successful and innovative mobility solution in all around Europe it is time to consider car sharing (and other means of shared mobility) a serious option in Hungary as well. This blog written by an independent mobility expert who aims to deliver up-to-date information on car sharing to the Hungarian audience. Kapcsolat/Contact: cs.mezei78@gmail.com 78[kukac/at]gmail.com t: +36 (20) 3625387

Friss topikok

Címkék

autómegosztás (1) autómosás (1) autózás (1) Auto Mobile (1) Avalon (8) avalon (4) Avalon Caresharing (1) Balázs Mór terv (1) BCG (1) BeeRides (1) bikesharing (1) BKK (6) BME (1) BMT (3) BMW (1) BuBi (3) Budapest (5) business carsharing (1) Car2Go (3) Car2Go Budapesten (1) Car2Go Hungary (1) Car2Go Magyarországon (1) caresharing (2) carpooling (1) CarSharing (4) carsharing (11) car sharing (17) CleenUp (1) cleenup.hu (1) creativeminds (1) Daimler (1) direkt közforgalmi autózás (1) DriveNow (2) Driwe now (1) e (1) Ebi (1) elektro-mobilitás (1) Európai Bizottság (1) Flightcar (1) Fortum (1) Getaround (1) GreenGo (4) Hebi (1) infopark (1) innoworld (1) Introblog (1) ITS (1) JÁT (1) Jedlik Ányos Terv (1) JoeCar (1) K+F (1) Kandi Technologies Group (1) Karotta (1) Kerekasztal (1) kína (1) kossuth rádió (1) közautó (26) közautózás (3) közautó kezdőknek (1) közbringa (2) közforgalmi (1) közlekedés (1) közlekedési viselkedés (1) közösségi autó (2) közösségi autóbérlő rendszer (1) közösségi utazás (1) kutatás (1) Lyft (1) megosztott autó (1) mercedes (1) modal split (1) MOL Limo (8) Nemzeti Közlekedési Napok (1) opel (1) országjelentés (1) Oszkár (1) Oszkár telekocsi (1) P2P (1) P2P car sharing (2) person-to-person carsharing (1) Publicare (1) Robert Bosch Kft. (1) SEiSMiC (1) Shared Mobility (1) shared mobility (1) share now (1) Sharingcar (1) sharingcar.hu (1) Sidecar (1) Stadtflitzer (1) tanulmány (1) Tapazz (1) telekocsi (2) uber (1) Uber (1) utazási szokások (1) vállalati carsharing (1) Vulog (1) weshare (1) we share (1) worldstreets (1) wundercar (1) Címkefelhő

2020.02.07. 17:27 Mezei Csaba

Versenytársat kapnak az autómegosztók

írja a Világgazdaság

"Az eddigi háromról négyszereplősre bővül a fővárosi autómegosztási piac. A Volkswagen Group tisztán elektromos autómegosztó platformjától nem tart a GreenGo.

Még ebben az évben megkezdi működését Budapesten a We Share, a Volkswagen és a Skoda autómegosztó szolgáltatása – jelentette be a Volkswagen csoport. Ezzel az eddig háromszereplős (Mol Limo, GreenGo, Drive Now) fővárosi carsharingszegmens négytagúra bővül. A We Share terjeszkedése nem csupán Budapestet érinti, hanem még hat európai várost: a cég tavaly júniusban kezdte meg a szolgáltatást Berlinben, az idén tavasszal elstartol Hamburgban és Prágában, majd a tervek szerint Párizsban és Madridban is belép a piacra. A bővülés következő szakaszában jelenik meg Budapest mellett Münchenben és Milánóban. A részletekről (percdíjak, a flotta darabszáma, üzemeltetője) a cég szóvivője a Világgazdaságnak elmondta, hogy ezeket legkorábban az indulás előtti hetekben ismertetik. „Budapesten egy sikeres koncepciót kívánunk megvalósítani, amely enyhít a város közlekedési nehézségein” – mondta Michael Fischer.

weshare1.jpg

A We Share a felsorolt városokban kizárólag elektromos flottával nyújtja a szolgáltatását, a hét városban összesen 8400 autót állítana forgalomba.

A cseh és a magyar fővárosban a Skodával működik együtt, tehát arra lehet számítani, hogy a hazai kínálatban elektromos Citigo modellek is felbukkannak. Philipp Reth, a We Share vezérigazgatója a döntés kapcsán kiemelte, hogy együttműködést várnak el a fogadó városoktól, hogy az autómegosztással áttörést lehessen elérni a szélesebb közönség körében is. Konkrétan megemlítette a járművek ingyenes parkolását és az autómegosztásra alkalmas területek kijelölését. Szerinte az egyik legnagyobb probléma az elektromos járművek akkumulátorainak töltése, a jelenleg nyilvánosan elérhető töltőhálózat infrastruktúrája ugyanis elégtelen.

weshare2.jpg

A We Share bejelentéséről a Világgazdaság a Mol Limónál, a GreenGónál és a Drive Now-nál is érdeklődött.

A Mol Limo nem kívánt kommentálni, az utóbbi viszont közleményben reagált. A Wallis Autómegosztó Kft. által üzemeltetett autómegosztó szerint – mivel a budapesti piacon éles a verseny – az új belépő egészen biztosan nem lesz könnyű helyzetben. „Ebben a környezetben azok tudnak érvényesülni, akik a felhasználói igényekhez illeszkedve egyedit tudnak kínálni. A Drive Now-nál ilyen fejlesztéseken dolgozunk, a közelgő Share Now-hoz való csatlakozással pedig Euró­pa-szerte új perspektívát nyithatunk az autómegosztásban” – írták."

Szólj hozzá!

Címkék: GreenGo MOL Limo we share weshare Driwe now


A bejegyzés trackback címe:

https://kozautozzunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4615463984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása