HTML

Közautózzunk!

Elérkezett az idő, hogy Budapesten (és az ország több városában) is elinduljon a közautózás. A közautó (vagy car sharing) már 16 európai országban jól működő közlekedési mód. Ennek a blognak a szerzője egy független, fenntartható közlekedéssel foglalkozó szakember. After being a successful and innovative mobility solution in all around Europe it is time to consider car sharing (and other means of shared mobility) a serious option in Hungary as well. This blog written by an independent mobility expert who aims to deliver up-to-date information on car sharing to the Hungarian audience. Kapcsolat/Contact: cs.mezei78@gmail.com 78[kukac/at]gmail.com t: +36 (20) 3625387

Friss topikok

Címkék

autómegosztás (1) autómosás (1) autózás (1) Auto Mobile (1) Avalon (8) avalon (4) Avalon Caresharing (1) Balázs Mór terv (1) BCG (1) BeeRides (1) bikesharing (1) BKK (6) BME (1) BMT (3) BMW (1) BuBi (3) Budapest (5) business carsharing (1) Car2Go (3) Car2Go Budapesten (1) Car2Go Hungary (1) Car2Go Magyarországon (1) caresharing (2) carpooling (1) carsharing (11) CarSharing (4) car sharing (17) CleenUp (1) cleenup.hu (1) creativeminds (1) Daimler (1) direkt közforgalmi autózás (1) DriveNow (2) Driwe now (1) e (1) Ebi (1) elektro-mobilitás (1) Európai Bizottság (1) Flightcar (1) Fortum (1) Getaround (1) GreenGo (4) Hebi (1) infopark (1) innoworld (1) Introblog (1) ITS (1) JÁT (1) Jedlik Ányos Terv (1) JoeCar (1) K+F (1) Kandi Technologies Group (1) Karotta (1) Kerekasztal (1) kína (1) kossuth rádió (1) közautó (26) közautózás (3) közautó kezdőknek (1) közbringa (2) közforgalmi (1) közlekedés (1) közlekedési viselkedés (1) közösségi autó (2) közösségi autóbérlő rendszer (1) közösségi utazás (1) kutatás (1) Lyft (1) megosztott autó (1) mercedes (1) modal split (1) MOL Limo (8) Nemzeti Közlekedési Napok (1) opel (1) országjelentés (1) Oszkár (1) Oszkár telekocsi (1) P2P (1) P2P car sharing (2) person-to-person carsharing (1) Publicare (1) Robert Bosch Kft. (1) SEiSMiC (1) Shared Mobility (1) shared mobility (1) share now (1) Sharingcar (1) sharingcar.hu (1) Sidecar (1) Stadtflitzer (1) tanulmány (1) Tapazz (1) telekocsi (2) uber (1) Uber (1) utazási szokások (1) vállalati carsharing (1) Vulog (1) weshare (1) we share (1) worldstreets (1) wundercar (1) Címkefelhő

2019.02.14. 16:13 Mezei Csaba

A nagyok összefogásával Európa legnagyobb közautó vállalata jön létre

2018 novemberében hozta nyilvánosságra az Európai Bizottság (EB) Európa két legnagyobb közautó szolgáltatója a Daimler (Car2Go) és a BMW (DriveNow) egyesülési kérelmének engedélyezését.

Az EB sajtóközleménye alapján a két cég hat közös vállalatot (joint venture-t) hoz létre öt, már eddig is átfedésben lévő üzleti területen a free-floating car sharing üzletág mellett a peer-to-peer (P2P), parkolási, töltőhálózati, és on-demand szolgáltatásokat egy hatodik közös, berlini központú vállalat fogja koordinálni.

dn_c2g.jpg

A két nagy európai luxusautókat gyártó cég az elmúlt években létrehozta saját kapcsolódó szolgáltatásaik rendszerét. A fent említett két car-sharing szolgáltatás (Car2Go és DriveNow) mellett, P2P (MyTaxi, Chauffeur Privé, Clevertaxi and Taxibeat), elektromos autótöltő hálózat (ChargeNow és Digital Charging Solutions), mobil parkolási rendszerek (ParkNow és ParkMobile), valamint az intermodális szolgáltatások (ReachNow and Moovel) egyesítése a későbbi teljes integráció szándékára enged következtetni.

A Bizottság vizsgálata során megállapította, hogy a beterjesztett egyesülés hat városban okozhat problémát versenyfelügyeleti szempontból; a városok: Berlin, Köln, Düsseldorf, München és Bécs. A vizsgálatra az Európai Tanács 139/2004/EK a vállalkozások közötti összefonódások ellenőrzéséről szóló rendelete alapján került sor.

A versenyhátrány veszélyét az állomásos rendszerű közautó szolgáltatások, egyéb közautó szolgáltatások, autókölcsönzők és a közösségi közlekedés esetében állapították meg.

Mindezek mellett úgynevezett integrátor alkalmazások (olyan applikációs szolgáltatások, amelyek multimodális útvonaltervezést végeznek) is hátrányt szenvedhetnek az egyesülés miatt.

A Bizottság megállapította továbbá, hogy a DriveNow és a Gar2Go „moovel” nevű applikációja ellehetetlenítené a rivális integrátorokat és más közautó szolgáltatókat is.

dn_c2g2.jpg

A BMW és a Daimler által javasolt megelőző intézkedések közé tartozik a saját applikáció forráskódjának harmadik fél részére történő átadása, és más közautó szolgáltatások integrálása a „moovel”-be.

A javasolt intézkedések alapján a Bizottság már nem látta akadályát az egyesülésnek, és azt hivatalosan is engedélyezte.

De mit is jelent ez az európai és akár a hazai közautózás szempontjából? Az erősebb közautós cégek ennek a fenntartható közlekedési módnak a további elterjedését segíthetik, így olyan városokban is megjelenhetnek a szolgáltatások, ahol eddig nem voltak jelen. A Bizottság engedélye ellenére azért nem kizárt, hogy a kisebb szolgáltatók gyengülnek, vagy eltűnnek egyes városokból. Az olcsó, tőkeerős például kínai vagy amerikai szolgáltatók térnyerését viszont ellensúlyozhatják az ilyen fúziók.

A két szolgáltató egyébként az egyesülés ellenére szinte biztosan meg fogja tartani saját jól bejáratott brand-jét. Az együttműködés inkább a háttérben fog zajlani.

Végső soron ha azt nézzük, hogy több közautó lesz a városokban, a szolgáltatások minősége pedig jobb lesz, akkor az állampolgárok szempontjából egy pozitív fejleménynek tekinthető.

Budapest, és akár még néhány magyarországi nagyváros még bőven elbírna több car sharing szolgáltatót, ezért a Daimler és a BMW együttműködése szerintem mindenképpen jó hírnek tekinthető.

Szólj hozzá!

Címkék: Európai Bizottság BMW közautó Daimler Car2Go DriveNow


A bejegyzés trackback címe:

https://kozautozzunk.blog.hu/api/trackback/id/tr814627310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása