HTML

Közautózzunk!

Elérkezett az idő, hogy Budapesten (és az ország több városában) is elinduljon a közautózás. A közautó (vagy car sharing) már 16 európai országban jól működő közlekedési mód. Ennek a blognak a szerzője egy független, fenntartható közlekedéssel foglalkozó szakember. After being a successful and innovative mobility solution in all around Europe it is time to consider car sharing (and other means of shared mobility) a serious option in Hungary as well. This blog written by an independent mobility expert who aims to deliver up-to-date information on car sharing to the Hungarian audience. Kapcsolat/Contact: cs.mezei78@gmail.com 78[kukac/at]gmail.com t: +36 (20) 3625387

Friss topikok

Címkék

autómegosztás (1) autómosás (1) autózás (1) Auto Mobile (1) avalon (4) Avalon (8) Avalon Caresharing (1) Balázs Mór terv (1) BCG (1) BeeRides (1) bikesharing (1) BKK (6) BME (1) BMT (3) BMW (1) BuBi (3) Budapest (5) business carsharing (1) Car2Go (3) Car2Go Budapesten (1) Car2Go Hungary (1) Car2Go Magyarországon (1) caresharing (2) carpooling (1) carsharing (11) CarSharing (4) car sharing (17) CleenUp (1) cleenup.hu (1) creativeminds (1) Daimler (1) direkt közforgalmi autózás (1) DriveNow (2) Driwe now (1) e (1) Ebi (1) elektro-mobilitás (1) Európai Bizottság (1) Flightcar (1) Fortum (1) Getaround (1) GreenGo (4) Hebi (1) infopark (1) innoworld (1) Introblog (1) ITS (1) JÁT (1) Jedlik Ányos Terv (1) JoeCar (1) K+F (1) Kandi Technologies Group (1) Karotta (1) Kerekasztal (1) kína (1) kossuth rádió (1) közautó (26) közautózás (3) közautó kezdőknek (1) közbringa (2) közforgalmi (1) közlekedés (1) közlekedési viselkedés (1) közösségi autó (2) közösségi autóbérlő rendszer (1) közösségi utazás (1) kutatás (1) Lyft (1) megosztott autó (1) mercedes (1) modal split (1) MOL Limo (8) Nemzeti Közlekedési Napok (1) opel (1) országjelentés (1) Oszkár (1) Oszkár telekocsi (1) P2P (1) P2P car sharing (2) person-to-person carsharing (1) Publicare (1) Robert Bosch Kft. (1) SEiSMiC (1) Shared Mobility (1) shared mobility (1) share now (1) Sharingcar (1) sharingcar.hu (1) Sidecar (1) Stadtflitzer (1) tanulmány (1) Tapazz (1) telekocsi (2) Uber (1) uber (1) utazási szokások (1) vállalati carsharing (1) Vulog (1) weshare (1) we share (1) worldstreets (1) wundercar (1) Címkefelhő

2014.01.14. 13:32 Mezei Csaba

Töredékébe kerül: egyre népszerűbb az új autós spórolás

A közautózásról a Kossuth Rádióban (klikk ide a rádióműsor meghallgatásához)

forrás: hirado.hu

Carsharing az angol neve annak a külföldön már bevált szolgáltatásnak, amely Budapesten ősszel indult először. A kocsimegosztás iránt itthon is nagy a kíváncsiság, de a magánszemélyek még kivárnak, látni szeretnék, tényleg megéri-e nekik.

A közös autó környezetbarát megoldás, és ma már Magyarországon is létező utazási megoldás. A carsharing hagyományai fél évszázadra nyúlnak vissza, mégis a mai napig innovatív szektornak számít. A rendszer a Magyarországon nemrég bevezetett közösségi bringabérléshez hasonlatos.

Budapesten idén ősszel indult el a közösségi autózás, Európában már korábban sikeressé vált. A lényege, hogy például, akinek csak egy napra kellene autó, mert nagyobb bevásárlásra indulna vagy kocsival kirándulna valahová, az jelképes tagdíjért csatlakozhat egy klubhoz, ahonnan óradíjért vagy napi díjért bérelhet járművet.

Ezek a vállalkozások a hagyományos autókölcsönzőktől abban különböznek, hogy akár egy órára, vagy rövid fuvarra is elvihető kocsi. Továbbá nincsenek költséges irodák sem, a biciklikölcsönzők gyakorlatához hasonlóan, megadott pontokon lehet fölvenni és letenni az autót. Londonban is több tucat ilyen klub működik, rendszerint havi tíz font a tagdíj, a használat költsége pedig nagyjából egy metrójegyével vetekszik. Ez a megoldás a legmértéktartóbb becslések szerint is tizedébe kerül annak, mintha az ember saját autót tartana.

Sződi János, az Avalon Rent autókölcsönző munkatársa a Kossuth Rádióban azt mondta, az általuk szeptemberben elindított első magyarországi carsharing szolgáltatás iránt nagyon nagy az érdeklődés a magánszemélyek és a cégek részéről is. A cég honlapját ötvenezer ember kereste fel. Ahogy azonban ez lenni szokott minden újdonságnál, az emberek picit kivárnak, látni szeretnék, hogyan működik a szolgáltatás, miként válik be. Első ügyfeleik olyan személyek voltak, akik külföldön már használtak ilyen szolgáltatást, tehát tudták, miről van szó. Magyarországon így egyelőre, ellentétben a külföldi tapasztalatokkal, nem a magánszemélyek, hanem a cégek élnek a szolgáltatás előnyeivel.

A budapesti vállalkozás nagyjából ötven autótól válik nyereségessé, ahhoz azonban, hogy ennyi kocsival működjön a vállalkozás, idő kell – tette hozzá Sződi János.

Szólj hozzá!

Címkék: kossuth rádió avalon közautó


A bejegyzés trackback címe:

https://kozautozzunk.blog.hu/api/trackback/id/tr505758051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása