Örömmel olvastam, hogy a carsharing, azaz közautó, vagy ahogy a dokumentumban hívják, autómegosztás, külön alfejezetet kapott a Balázs Mór terv társadalmi egyeztetés változatában. A 3.1.9-es szakaszban a következőket írják:
"A belső városrészek zsúfoltságát, a közutak és parkolófelületek terheltségét és az ezekből adódó környezeti következményeket enyhíthetik a városban az autók kihasználtságának fokozását célzó rendszerek. Az autómegosztás (carsharing) rendszer megvalósításával ugyanannyi járműhasználathoz kevesebb jármű, így kevesebb parkolóhely is elegendő, miközben a használók a mobilitási igényeiket olcsóbban elégíthetik ki (egy carsharing jármű kezdetben 3-5, később akár 10 magángépjárművet is kiválthat). A közösen használt személygépjárművek elterjedésének támogatására átfogó és konkrét javaslatokat és szabályozási megoldásokat egyaránt megfogalmazó koncepció készül."
Mintha egyes mondatokat ebből a blogból vettek volna át. Ez persze nem baj, hisz pont ez az egyik cél. A koncepció készítésének terve pedig egyenesen remek. Igaz, hogy ez csak egy stratégia-tervezet ígérete, de az, hogy bekerült, már hivatkozási alapot képezhet a további munkához. Ha pedig valóban készül majd egy közautó koncepció, és annak szakmai/társadalmi egyeztetésében részt is vehetünk, újabb lehetőséget fog teremteni, hogy ennek a fenntartható közlekedési módnak az elterjedését elősegítsük.
A dokumentum végén lévő fogalomjegyzékben szereplő magyarázat szintén ismerős:
„Egy telematikailag irányított, térben-időben rugalmas személygépkocsi bérlési lehetőség, amely regisztrált felhasználók számára biztosít megosztott hozzáférést egy adott járműflottához.”
Úgy érzem, idén ősszel tartandó ’shared mobilty’ fórum egyre inkább aktuálissá válik. Ezen a találkozón már konkrét ajánlásokat lehet tenni a készülő koncepcióra, és meg is fogjuk tenni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.