HTML

Közautózzunk!

Elérkezett az idő, hogy Budapesten (és az ország több városában) is elinduljon a közautózás. A közautó (vagy car sharing) már 16 európai országban jól működő közlekedési mód. Ennek a blognak a szerzője egy független, fenntartható közlekedéssel foglalkozó szakember. After being a successful and innovative mobility solution in all around Europe it is time to consider car sharing (and other means of shared mobility) a serious option in Hungary as well. This blog written by an independent mobility expert who aims to deliver up-to-date information on car sharing to the Hungarian audience. Kapcsolat/Contact: cs.mezei78@gmail.com 78[kukac/at]gmail.com t: +36 (20) 3625387

Friss topikok

Címkék

autómegosztás (1) autómosás (1) autózás (1) Auto Mobile (1) Avalon (8) avalon (4) Avalon Caresharing (1) Balázs Mór terv (1) BCG (1) BeeRides (1) bikesharing (1) BKK (6) BME (1) BMT (3) BMW (1) BuBi (3) Budapest (5) business carsharing (1) Car2Go (3) Car2Go Budapesten (1) Car2Go Hungary (1) Car2Go Magyarországon (1) caresharing (2) carpooling (1) CarSharing (4) carsharing (11) car sharing (17) CleenUp (1) cleenup.hu (1) creativeminds (1) Daimler (1) direkt közforgalmi autózás (1) DriveNow (2) Driwe now (1) e (1) Ebi (1) elektro-mobilitás (1) Európai Bizottság (1) Flightcar (1) Fortum (1) Getaround (1) GreenGo (4) Hebi (1) infopark (1) innoworld (1) Introblog (1) ITS (1) JÁT (1) Jedlik Ányos Terv (1) JoeCar (1) K+F (1) Kandi Technologies Group (1) Karotta (1) Kerekasztal (1) kína (1) kossuth rádió (1) közautó (26) közautózás (3) közautó kezdőknek (1) közbringa (2) közforgalmi (1) közlekedés (1) közlekedési viselkedés (1) közösségi autó (2) közösségi autóbérlő rendszer (1) közösségi utazás (1) kutatás (1) Lyft (1) megosztott autó (1) mercedes (1) modal split (1) MOL Limo (8) Nemzeti Közlekedési Napok (1) opel (1) országjelentés (1) Oszkár (1) Oszkár telekocsi (1) P2P (1) P2P car sharing (2) person-to-person carsharing (1) Publicare (1) Robert Bosch Kft. (1) SEiSMiC (1) Shared Mobility (1) shared mobility (1) share now (1) Sharingcar (1) sharingcar.hu (1) Sidecar (1) Stadtflitzer (1) tanulmány (1) Tapazz (1) telekocsi (2) uber (1) Uber (1) utazási szokások (1) vállalati carsharing (1) Vulog (1) weshare (1) we share (1) worldstreets (1) wundercar (1) Címkefelhő

2014.02.05. 14:06 Mezei Csaba

Közautómata - Kínában nem kispályáznak

Kínában mindent nagyban végeznek. Itt a car sharing sem kispályázik, és komoly állami támogatást is élvez, tekintve, hogy a nagyvárosokban sürgős megoldást kell találni a zsúfoltságra és a környezet szennyezésére.

A kínai levegő szinte legendásan szennyezett. Az átláthatatlan pekingi szmogos ködben a tiszta eget hetek óta nem látott embereket hatalmas kivetítőkön mutatott naplementével nyugtatják, amíg lehet..  A forgalmi helyzet olyan brutális, hogy még a legzsúfoltabb észak-amerikai városok sem láttak ehhez hasonlót. A várost körülölelő hat darab koncentrikus autópálya körgyűrűn minden nap reggeltől estig teljesen beállt forgalom tapasztalható Pekingben. És akkor még nem beszéltünk a parkolási gondokról. Az exponenciálisan növekvő számú autóáradatot egyszerűen nincs hova leparkolni. Egyszer kiszámították, ha pl. Sanghajban minden háztartásra jutna egy autó, akkor a rendelkezésre álló összes közterületen (járdákat, játszótereket beleértve) kizárólag autók állnának. Az emberek mobilitási igényeit pedig ki kell elégíteni, ezért a világnak ebben a részében nem lehet kicsiben gondolkodni.

kozautomata1.jpg

A Kandi Technologies Group (KTG) közautó rendszere pont az ilyen problémákra lett kitalálva. A KTG Smart-szerű elektromos autókat gyárt, amelyek egy töltéssel 120 km-t tesznek meg maximum 80 km/h sebességgel. Az óránként alig több mint 3 dollárért bérelhető autókat hatalmas felfelé terjeszkedő automata garázsokban tárolják.
A Hangzhou városban már bevált közbringa rendszer működéséhez hasonlóan az autókat robotok veszik ki a tárolókból és kézbesítik a felhasználóhoz az átvevőponton. A szolgáltatás célcsoportja azok a családok, akik egyébként a városban robogókon közlekednek sokszor veszélyeztetve testi épségüket, a szállított gyermekeket, kutyát, macskát, tehenet, és a közlekedés biztonságát. A város zsúfoltsága és az automaták közelsége miatt a a szolgáltatás a legtöbbek számára könnyen elérhető és kényelmes.

kozautomata2.jpg

Az alábbi videót készítő Aaron Rockett filmes a következőképpen írja le a rendszert:
"A Kandi csak Hangzhou városban 750 ilyen garázst tervez fele részben állami, fele részben magánbefektetésből megvalósítani a következő 4 évben, amelybe a legnagyobb kínai autógyártó vállalat a Geely Automotive is beszáll. Ez csaknem 100.000 autót fog jelenteni. Később a rendszert Shanghaiban, Shandongban és Hainanban is be fogják vezetni. Hangzhouban jelenleg két garázs van készen és további 18 áll építés alatt."

A Kínát fenyegető ökológiai katasztrófát talán nem fogja megakadályozni, de a car sharing a városok élhetőségéhez biztosan hozzájárul majd.

Szólj hozzá!

Címkék: kína car sharing közautó Kandi Technologies Group közautómata


A bejegyzés trackback címe:

https://kozautozzunk.blog.hu/api/trackback/id/tr635800069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása